"Als Federatie ben je maar zo relevant als dat je werkt aan relevante thema's."

Tegelijkertijd werk je als Federplast.be steeds op een middellange, lange termijn. Zijn het de lidbedrijven die uitwerking geven aan korte termijndoelstellingen, te weten het behalen van verkoopcijfers in de markt.

Federplast.be kijkt dus niet naar markten. Wel naar de trends die de markten zullen beïnvloeden en waar de industrie ongeveer een 4 à 5 jaar voor nodig heeft om ze om te zetten in praktijk.


Die thema's zijn onder andere:

  • economie: weg van een verbruikende Lineaire Economie naar gebruikende Circulaire Economie
  • bouw: Smart Cities
  • verpakkingen: Circulaire verpakkingen
  • mobiliteit/transport: zelfsturende units
  • ...

Het is deze vooruitziendheid die lidbedrijven kan garanderen om ook de volgende decennia actief te kunnen blijven binnen onze snel wijzigende samenleving. Dat is niet enkel in het voordeel van de industrie, maar ook van mensen (sociaal rechtvaardige tewerkstelling) en van onze planeet.


met vriendelijke groeten
Het Federplast.be Team

Google+